Handelsbetingelser

 
Varebestilling

Varer fra Goecker A/S´ sortiment kan bestilles i vores Internet-butik på adressen www.goecker.dk.
Du er også velkommen til at ringe til os på telefon 35 82 11 00 og afgive din ordre eller få en snak med vores kompetente personale.
 

Betaling

Betaling kan ske med Dankort eller kreditkort i forbindelse med bestilling af varen.
Vi bruger SSL (Secure Socket Layer) i vores betalingssystem. Dermed er du optimalt sikret, idet der ikke er selvrisiko i forbindelse med evt. misbrug af dit kort.
Betaling for bestilte varer trækkes først når varerne afsendes fra Goecker A/S. Der kan aldrig trækkes større beløb end du har accepteret i forbindelse med bestillingen af dine varer.
Dine betalingskort-oplysninger sendes krypteret (SSL), så kun Nets kan læse dem.
Der opkræves ikke transaktionsgebyr ved betaling med Dankort, men der kan opkræves gebyr ved betaling med internationale kreditkort hvis du betaler som erhvervsdrivende.
Betalingsgebyrets størrelse vil altid fremgå i indkøbskurven samt på ordrebekræftelsen.


Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Hos Goecker kan følgende internationale kort anvendes: MasterCard, Visa, Visa Electron.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.


Ejendomsforbehold ved salg til erhvervsdrivende

Varer solgt på kredit forbliver Goecker A/S´ ejendom indtil fuld betaling i henhold til den indgåede købsaftale har fundet sted. Efter aftalt forfaldsdato beregnes 2 % renter pr. måned fra forfaldsdatoen og indtil betaling finder sted.


Priser

Alle priser på www.goecker.dk angives med eller uden 25 % moms. Du afkrydser selv på sitet, hvorvidt du vil se priser inklusiv eller eksklusiv moms.
Pris inklusiv moms vil altid fremgå i indkøbskurven og ved betaling, samt på såvel ordrebekræftelser og fakturaer.
Priserne på hjemmesiden er dagspriser, og de kan ændres uden varsel.
Såfremt du er oprettet som kunde med brugernavn og password vil det være muligt at se og printe tidligere ordrer.


Fragt og levering

Vi tilbyder fri fragt når du handler for over kr. 500,- inkl. moms. for forsendelse med PostNord.

Handler du for under kr. 500 inkl. moms er forsendelsesgebyret kr. 80,- inkl. moms for forsendelser med PostNord.

Forsendelser af stykgods med fragtmand (f.eks. Colorama baggrundsruller og meget store eller meget tunge produkter) starter fra kr. 218,75 inkl. moms. Forsendelsesgebyrets størrelse afhænger af valgt leveringsform og kan desuden variere. Forsendelsesgebyrets størrelse vil altid fremgå i indkøbskurven samt af ordrebekræftelsen. 

Lagervarer afsendes med PostNord fra vores lager samme hverdag eller hverdagen efter at bestilling har fundet sted. Leveringstiden er herefter 1-2 hverdage.

Vi leverer gerne til adresser i udlandet. Fragtomkostningerne for forsendelser uden for Danmarks grænser beregnes efter destination, samt forsendelsens vægt og volumen. Du vil som kunde altid blive informeret om dette fragtgebyr.

Hvis du ved bestilling vælger Click and Collect, hvor du selv afhenter din ordre i vores butik i København eller Århus, betaler du naturligvis ikke forsendelsesgebyr.

Goecker bærer ansvaret for, at varerne når frem til den af dig opgivne adresse i aftalt stand og mængde.
Vi anbefaler at du som kunde reklamerer hurtigst muligt, ved modtagelse, hvis der er mangler i forhold til det aftalte, eller hvis der er sket en skade under transporten.

 

Fortrydelsesret

Når du som privatperson køber en vare på www.goecker.dk har du 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du:

  1. har modtaget din vare. 
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail til kundeservice@goecker.dk  eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Fortrydelsesret for kurser

Ved køb af kurser gælder særlige regler for fortrydelsesretten. Køb af kurser er at betragte som bindende tilmelding.
Den private forbruger har dog 14 dages fortrydelsesret ved online køb af kurser.
Hvis deltageren annullerer senere end 2 uger inden kursets startdato, gives ingen refusion.
Meddelelse om annullering / afbud skal sendes til info@goecker.dk.
Heraf følger, at kurser købt senere end 2 uger før kursets startdato ikke er omfattet af fortrydelsesretten.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for eksempelvis baggrundsruller og storformats printer. Udgifter for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1.000 kr. (Alt efter mængde)

 

Varens stand når du sender den tilbage:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Ved køb af kamera og fototilbehør kan manglende original emballage udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Manualer, diverse software, kabler samt andet tilbehør bedes ligeledes returneret.

Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du sende varen, samt en kopi af din købsfaktura til os:

Goecker A/S
Svanevej 24
2400 København NV

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.  

Ingen fortrydelsesret:

Der ydes ikke fortrydelsesret på lyd- og billedoptagelser, edb-programmer og harddiske, hvis forseglingen er brudt.

Levering af ikke-finansielle ydelser, der enten ikke sker mod betaling eller er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet. 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. 
I så fald er det vigtigt at du husker at medsende bankoplysninger, når du returnere varen. 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Fortrydelsesret ved salg til erhvervsdrivende 
Der gælder ikke fortrydelsesret ved salg til erhvervsdrivende. Returnering af varer kan alene ske efter forudgående aftale, og Goecker A/S forbeholder sig retten til at opkræve et gebyr til dækning af omkostninger ved håndtering af returvarer.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

 

Pricerunner købsgaranti

Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for en time at registrere dig på deres hjemmeside. Det koster ingenting og tager kun et øjeblik. Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, ødelagt vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig personligt.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

Besøg PriceRunner for at se de endelige betingelser samt en liste med kategorier, der er undtaget garantien.

Som den den mest benyttede til produkt- og prissammenligninger hjælper PriceRunner hver måned mere end en million danskere med at sammenligne produkter. PriceRunner blev etableret i 2000 og har altid været uafhængig og gratis at bruge.

 

Reklamation

Du har, som privatperson 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven, når du handler på goecker.dk. Som kunde kan du derfor i op til 24 måneder fra købsdatoen klage over en fejl eller mangel ved produktet. Det er en betingelse, at den pågældende fejl eller mangel ikke er en følge af fejlagtig brug eller betjening af varen i strid med medfølgende manualer eller almindelig sund fornuft eller af, at varen har været udsat for fysisk overlast eller anden skadevoldende behandling. Du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen/manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du sende reklamationen til:

Goecker A/S
Svanevej 24
2400 København NV
info@goecker.dk

Du skal vedlægge en kopi af købsfakturaen, samt en udførlig beskrivelse af, hvori du mener manglen eller fejlen består.
Er manglen omfattet af din reklamationsret er du berettiget til at få manglen afhjulpet, få varen ombyttet, få et afslag i prisen, eller ophæve købet. Løsningen afhænger af den konkrete situation herunder de omkostninger, der for Goecker A/S er forbundet med de mulige alternative løsninger af problemet. 

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

 

Reklamationsret ved salg til erhvervsdrivende
Producenternes individuelle garanti- og reklamationsvilkår videregives til køber.
Der ydes som minimum 1 års reklamationsret at regne fra oprindelig fakturadato.
Ombytning eller afhjælpning af en mangel medfører ikke fornyet reklamationsret i 1 år frem. Omkostninger til forsendelse i forbindelse med reklamationssager afholdes af kunden

Der skal reklamers straks kunden er blevet opmærksom på manglen.

Kunden har pligt til at undersøge varerne ved modtagelse og reklamerer hvis der er fejl og mangler.

Dine personlige oplysninger

For at du kan indgå en online aftale med www.goecker.dk skal du registrere med følgende personlige oplysninger:
• Navn
• Adresse
• Telefonnummer
• E-mail adresse

Oplysninger afgivet til Goecker A/S videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Oplysningerne opbevares i fem år, hvorefter de slettes.
Vi foretager alene registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Ledelsen for Goecker A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Som registreret hos Goecker A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen.
Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig, jævnfør Persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Goecker A/S via e-mail til info@goecker.dk. Den dataansvarlige hos Goecker A/S er Dir. Christian Christiansen.

 

Hvad er en cookie?

En cookie er en lille datafil, som bliver gemt på din computer, tablet eller mobiltelefon. En cookie er ikke et program, der kan indeholde skadelige programmer eller virus.

Hjemmesidens brug af cookies

Cookies kan være nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker f.eks., hvad du har lagt i en eventuel indkøbskurv, om du tidligere har besøgt siden, om du er logget ind og hvilket sprog og valuta, du gerne vil have vist på hjemmesiden. Vi bruger også cookies til at målrette vores annoncer over for dig på andre hjemmesider. Helt overordnet anvender vi cookies som del af vores service til at vise indhold, der er så relevant som muligt for dig.

Du kan se, hvilke services der sætter cookies, og til hvilke formål under de forskellige kategorier [Nødvendige, Funktionelle, Statistiske og Marketing].

Hvor længe bliver cookies gemt?

Det varierer, hvor længe en bestemt cookie bliver opbevaret på dine enheder og browsere. En cookies levetid beregnes ud fra dit seneste besøg på hjemmesiden. Når cookiens levetid udløber, bliver den automatisk slettet. Alle vores cookies' levetid fremgår i vores cookiepolitik.

Sådan afviser eller sletter du cookies

Du kan altid afvise alle -/tredjepartscookies fuldstændig ved at ændre indstillingerne i din browser på din computer, tablet eller telefon. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du afviser alle -/tredjepartscookies, vil der være funktioner og services, du ikke kan anvende på hjemmesiden (fordi disse er afhængige af cookies).
Du kan fravælge cookies fra Google Analytics her.

Hvordan sletter man cookies?

Cookies du tidligere har accepteret, kan sagtens slettes. Hvordan du sletter disse afhænger af den browser du bruger (Chrome, Firefox, Safari etc.) og på hvilken enhed (mobil, tablet, pc, mac).
Det er typisk under Indstillinger - Sikkerhed og Privatliv, men kan variere fra browser til browser. Hvilken enhed/browser bruger du - klik på det relevante link:

Ændring af dit samtykke

Du ændrer dit samtykke ved enten at slette cookies fra browseren eller ved at ændre dit oprindelige valg ved at klikke på linket herunder:

Du ændrer dit samtykke ved at klikke her

Husk: Bruger du flere browsere, skal du slette cookies i dem alle.

Har du spørgsmål?

Har du kommentarer eller spørgsmål i forbindelse med vores information og/eller behandling af personlige oplysninger, er du velkommen til at kontakte os. Selve cookiepolitikken bliver opdateret hver måned af Cookie Information. Har du spørgsmål til cookiepolitikken, kan du kontakte Cookie Information via deres hjemmeside ved at klikke her


Logstatistik
Logstatistik bruges på www.goecker.dk og betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
På www.goecker.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet. 

 

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til:  kundeservic@goecker.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Du skal kontakte:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 02-07-2024.